Yeni Rick and Morty? Solor Opposites İncelemexd


8/10 (puan vermeyi sevmem ama verdim) yazıda spoiler yok. samimiyet var. bum.

dizinin introları çok iyi.

Merhaba karantina sırasında yapacak bir şey bulamayıp bu blogda yazı okumaya karar vermiş yoldaşlar. Bugün Rick and Morty'nin yaratıcılarından birinin Hulu'da çıkan ve Rick and Morty'ye çok benzeyen yeni çizgi dizisi Solar Opposites'i konuşacağız. Ha bu arada dizinin tüm bölümleri aynı anda çıktı haberiniz olsun. Hulu maalesef ülkemizde yok. Tüm diziler ve filmler internete geçince Türkiye'den bir şeyler izlemek kolaylaşır diye düşünüyordum ama bu bi türlü gerçekleşmedi. Ne gerçekleşti? Recep İvedik 6 Netflix'te bir numara oldu. Oley Hulu geçtiğimiz haftalarda 'Normal People' diye çok samimi bir aşk dizisi de çıkardı. İzlemenizi öneririm. Nasıl mı izleyeceksiniz? Ben VPN'le ve arkadaşımın Amerikan kredi kartıyla açtığım Hulu hesabıyla bu dizileri izleyebildim. Kesinlikle torrent kullanmadım. Yok artık siz beni ne zannettiniz? Siz de bu ve buna benzeyen birkaç farklı yolla dizilere ulaşabilirsiniz. Bu arada nerdeyse tüm dünyada çıkan Apple Tv+'ta hala Türkiye'de yok. Nedeeeen?

Neyse, dizimizi konuşalım. Solar Opposites'in yaratıcılarından biri Justin Roiland. Kendisi aynı zamanda hem Rick'i hem de Morty'yi seslendiren kişi. Solar Opposites'in diğer yaratıcısı da Rick and Morty'nin yazarlarından Mike McMahan. Justin Roiland abimiz bu diziyi 2004 yılında planlamış ama sonra projeyi bırakmış. Rick and Morty devam ederken ben başka bi dizi de yapıyım demiş ve yeni şeyler yazmaya başlamış. Sonra yeni şeyler yazmak yorucu gelmiş ve 2004'teki fikrine geri dönmüş. Mükemmel.


Peki dizi ne anlatıyor?

Dizi gezegenlerine meteor düştükten sonra gezegenlerini terkeden 4 kişilik bir uzaylı ailenin hikayesini anlatıyor. Bu aile kazara dünyamıza düşüyor ve gemilerini tamir edene kadar dünyada yaşamak zorunda kalıyorlar. Ancak gemi tamir olacağa benzemediği için bir hayli dünyamıza yerleşiyorlar. Bu uzaylılar çok gelişmiş teknolojilere sahip ve küresel iklim değişikliği sebebiyle dünyayı yok eden insanoğlunun biraz beyinsiz olduğunu düşünüyor. Yani aslında bunu uzaylıların zeki olanı yani Korvo düşünüyor. Diğer yetişkin uzaylı Terry'se dünyayı çok seviyor. Kendisi nintendo switch oynuyor ve büyük bi Harry Potter hayranı. İkilinin biri dünyayı sevdiği biri de sevmediği için ortaya iyi espriler çıkıyor. Tabii bi de çocuklar var. Bunlar yetişkinlerinin kopyaları gibi bi şey. Bu arkadaşlar okula gidip normal bir hayat yaşıyorlar. Zaten Solar Opposites, Rick and Morty gibi her bölümü birbirinden ayrı maceralardan oluşmuyor. Her bölüm benzer mekanlarda geçiyor. Rahat rahat ilerleyen bi aile sitcomu izliyoruz diyebilirim. Dizi Rick and Morty'ye çok benziyor. Çizimler, espriler ve hikaye hep Rick and Morty'yi andırıyor. Bu çok normal çünkü sadece dizinin yaratıcıları değil, ekibin çoğu Rick and Morty'den gelme. Solar Opposites'in Rick and Morty'den en büyük farkı Rick and Morty gibi psikolojik ve derin olmaması. Ancak bunun dışında Solar Opposites, Rick and Morty tarzı şeyler izlemek isteyen insanlar için harika bir dizi. Dizi boyunca bi sürü yerde haykırarak güldüm. Ayrıca dizi Rick and Morty'ye göre daha çok daha fazla referans içeriyor. 12 saniye bir referans var ve bunların çoğu komik. Harry Potter esprileri beni özellikle etkiledi. 




Dizide 2 genç karakter insanları küçültüp odalarındaki bir dolaba koyuyor. Bu küçük bir espri gibi dursa da dizi ilerledikçe bu küçültülmüş insanlarla ilgili bir sürü yeni bilgi ediniyoruz. Dizinin en sevdiğim bölümleri bunlarla ilgili oldu. Dizide dizinin yayınlandığı platform Hulu'yla ilgili de bir sürü meta espri var. Ha, dizi Hulu'da yayınlandığı için çok daha fazla kan, iç organ ve küfür içeriyor. Rick and Morty, Amerika'daki televizyon sınırlandırmaları içersinde yapılıyor. Dizi bu sınırı bi hayli zorlasa da yazarlar akıllarına gelen her şeyi yapamıyorlar. Amerika'da Hulu gibi platformlar için hiçbir denetim yok. Ne güzel dimi?? XD. Türkiye'deyse Rtük para vererek izlediğimiz Netflix'i denetliyor. O zaman okuduğumuz kitapları da denetlesinler. Ama onları okumaları gerekir xd Bum. Ha bi de dizi haftalık çıkmıyor. Hepsini bi anda çıkardılar ve bence bu şekilde izlemek keyifliydi.


Solar Opposites, Rick and Morty'nin kullandığı formüllerle keyifli, rahat ve komik bi şekilde ilerliyor. Arada karakterler çok konuşuyor ve bu sıkıcı bi hal alıyor. Bu çoğu komedi filminde ve dizisinde görülen bi problem. Nerdeyse durmadan komik olduklarını düşünerek konuşuyorlar. Ama merak etmeyin. Bu sürekli yaşanmıyor.


Diziyi izlemenizi öneririm sevgili dostlar. Evet, yazının bu kısmına kadar gelen arkadaşları tebrik ediyorum. IMDB'de 700 kişinin oynadığı ve Türkiye'den izlenemeyen bir dizinin eleştirisini sonuna kadar okudunuz. OKUDUNUZ. arkadaşlar okumak bitti. artık tiktok var. dünyaya geri dönün. kendinize iyi bakın. 






Yorumlar

  1. Dizinin hepsini izleyemedim daha sadece 5 bölümü izleyebildim, zaten 8 bölüm mü ne ama açıkçası rick and morty’m geçen sezonundan daha iyi bir dizi (3.sezon düşmanıyım) neyyse dizi çookk iyi ama özellikle küçük insanlar hapishanesine ve pupaya bayyılıyorum birkaç aa rick and morty çakması gördüm ama bence yapımcıları aynı olduğundan biz benzerlik arıyoruz gibi de bilmiyorum özete gelecek olursam müthiş dizi herkes izlesin

    YanıtlaSil
  2. -Hey Rick, look what i've found.
    -Shut up Morty i'm fuckin busy with watching Solar Opposites.

    YanıtlaSil
  3. Cem olmasa mağarada yaşıyorum bu arada diziyi dizibox'dan ücretsiz izleyebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bro..
      this is illegal 😳

      Sil
    2. Ya da yabancıdizi.org dan izleyebilirsiniz ben ordan izliyorum

      Sil
  4. Teşekkürler Cem! Karantinada izlecenecek bir dizi daha :D

    YanıtlaSil
  5. yazıyı cem'in sesiyle ve dudak hareketleriyle okuyun efffsane

    YanıtlaSil
  6. Hemen şimdi gidip yabancidizi.org tan izleyecem

    YanıtlaSil
  7. hemen bir amerikan kredi kartı bulmalıyım. şaka. dizibox

    YanıtlaSil
  8. Son zamanlarda 3T'ye sarmış biri olarak "Ama onları okumaları gerekir xd Bum"'a hunharca güldüm. komik adamsın cem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok güldüm saçma bi şekilde cok komik. bum.

      Sil
  9. şaka. bu bi dizi değil ve aslında sırf bizi kandırmak için hepsini cem çizdi

    YanıtlaSil
  10. Bum sonuna kadar okudum bum

    YanıtlaSil
  11. ben cemin sesiyle okudum şimdi kanalın sesiyle tekrar okuyacağım

    YanıtlaSil
  12. video yerine burdan yayınlamanın sebebi türkiyede izlenememesi mi ?

    YanıtlaSil
  13. SENİ ÇOK SEVİYORUZ CEM UMARIM BİRGÜN KARŞILAŞIRIZ! korona bitince AVM'de buluşalım (şaka)
    Kesinlikle izlicem bu diziyi

    YanıtlaSil
  14. ben rtük ün yasaklarına ve sansürlerine katılıyorum. keşke bu diziye de sansür uygulasalar. ayrıca liseli ergenler gibi laf soktum zaa xd gibi bir yazı olmuş sonlara doğru. başarılarının devamını sikerim seviliyosun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun çok komik...

      Sil
    2. Ben aptalım demeye güzel alternatif. "RTÜK'ün yasak ve sansürlerine katılıyorum çünkü kendi paramla abone olduğum bir platformun denetlenmesi ve sansür politikası izlenmesi çok mantıklı." Douchebag!

      Sil
    3. Türkiye de olmayan Bir platform içeriğin nasıl sansürlesinler?

      Sil
  15. 👌🏿👍🏿 Okudum, tiktoka gidiyorum. Bum. By.

    YanıtlaSil
  16. abi valla gözüm ağrıdı altyazıya yetişcem diye, çok hızlı konuştukları için altyazı da acayip hızlı geçiyor bi bok da anlamıyorum :) dublaj gelirse izlerim dublajlı valla animasyonda dublaj iyidir arkadaslar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder